Toyota dále zvyšuje tržní podíl asijských značek
V dnešním dni se na trh povalí informace ze sektoru výrobců automobilů. Prvním, kdo odkryl karty, je Toyota Motor Corp., které se podařil na americkém trhu automobilů husarský kousek. Poprvé se jí podařilo překonat svého rivala DaimlerChrysler AG co do objemu prodejů. Dubnový zvrat navíc prohloubil podíl asijských značek na americkém trhu.
Toyota se k dubnu letošního roku stává třetím největším výrobcem automobilů, když se jí podařilo meziročně navýšit prodeje o 4,5% na 219.965 kusů prodaných aut. Předskočila tak DaimlerChrysler o více než 8,5 tisíce kusů (211.395 kusů). Asijské značky dohromady prodaly celkem 39,7% všech nových osobních automobilů i lehkých nákladních vozidel. Tento tržní podíl opět atakuje rekordní hranici 40% z října loňského roku.
Také spousta expertů a pozorovatelů amerického automobilového průmyslu přitakává, že speciálně Toyotě se v poslední době daří zvyšovat svůj tržní podíl i objemy prodejů. Joe Langley z CSM Worldwide Inc. ve státě Michigan potvrzuje tento názor a upřesňuje: „Schopnost Toyoty prodat svá auta je v posledních 18 měsících velmi silná.“
Automobilka se však nezastaví a nespokojí pouze s předběhnutím společnosti DaimlerChrysler. Do budoucna hodlá atakovat své dva největší rezidentské rivaly - General Motors a Ford Motor Co. Plán Toyoty jednoznačně hovoří o vzestupu zejména díky vyšší kvalitě a komfortu jejích modelů. Z hlediska odbytu se soustředí na menší nenáročná osobní auta a dodávky, které zajišťují v tomto oboru největší procento tržeb.
Z marketingového průzkumu trhu automobilů vyplývá, že nad očekávání expertů se prodalo modelu Yaris (Toyota), Fit (Honda Motor Co.) nebo Sentra (Nissan Motor Co.). Podle analýz se za zvýšenými prodeji těchto na palivo nenáročných tipů skrývá relativně nízké dubnové ceny ropy a pohonných hmot obecně.
Jeden z hlavních konkurentů japonské automobilky General Motors se nyní vymaňuje ze ztrát akumulovaných v posledním období. Výkonný ředitel Rick Wagoner má za úkol odstranit 10,6 miliardy manko. Jeho protějšek ze společnosti Ford Motor William Clay Ford Jr. zavírá závody a propouští automechaniky. Důvodem pro tato restrukturalizační opatření jsou ohlášené ztráty za první čtvrtletí ve výši 1,19 miliardy dolarů. Operativní zisk společnosti DaimlerChrysler za první kvartál poklesl o 53% na 119 milionů eur (=150 mil. USD), z důvodu realizace programu pobídek a úlev pro zákazníky s cílem přetáhnout je zpět od konkurence.
Emil ELNER
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
18.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
Okénko investora
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Petr Lajsek, Purple Trading
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz