Sony Ericsson vidí vyšší poptávku po mobilních telefonech
Sony Ericsson následoval rivala, společnost Nokia, zvýšením jeho předpovědí pro celosvětový trh s mobilními telefony. Jak oznámil, silné první čtvrtletí je ovlivněno
poptávkou po hudbě vyšší třídy a mobilních telefonech s fotoaparáty.
Pátý světový největší výrobce mobilních telefonů oznámil více než trojnásobný růst čistého zisku za první tři měsíce roku 2006 na 109 milionů eur (132 milionů dolarů), 41% zvýšení dodávaných mobilních telefonů na 13,3 milionů, ještě před růstem na širším trhu, a 55% vzestupu v tržbách na 1,99 bilionů eur.
Tato skupina, nebo-li společný podnik mezi švédskou společností Ericsson a japonskou firmou Sony, potvrdila, že růst na celosvětovém trhu s mobilními telefony převyšuje veškerá její očekávání.
Tento moment zvýšil jejich prognózu na rok 2006 pro počet celosvětově dodávaných mobilních telefonů na více než 900 milionů, ve srovnání s dřívější předpovědí, která hovořila o 10% nárůstu z roku 2005 na 780 milionů.
Nokia, světový největší výrobce mobilních telefonů, minulý měsíc také zvýšil svoji předpověď celosvětového růstu v roce 2006 o
Mezi nejlépe se prodávající telefony společnosti Sony Ericsson v první čtvrtletí patřily W800, W550 a W600 Walkman, které mají schopnost přehrávat digitální hudbu. Společnost oznámila další tři telefony pod značkou Walkman včetně „chytlavého“ telefonu W300, který je určen pro masový trh.
Telefony vyšší třídy pro japonský trh, zahrnující firemní první mobilní telefon užívající FOMA technologii třetí generace pro použití NTT DoCoMo, také pomohly k posílení poměru telefonů vyšší třídy ve výrobním mixu zvyšující průměrnou prodejní cenu o 4% na 149 eur.
V úterý Nokia oznámila, že průměrná prodejní cena v prvním čtvrtletí roku 2006 byla 103 eur, což je vyšší částka než předpovídala (předpověď byla maximálně ve výši 99 eur), ale nižší než 110 eur, což byla průměrná prodejní cena o rok dříve.
Sony Ericsson, který se také specializuje na vysoce kvalitní mobilní telefony s fotoaparáty, přivedl na trh mnoho nových mobilních telefonů se zdokonalenými zobrazovacími schopnostmi, včetně prvních „Cyber-shot“ značkových telefonů, založených na stejném jménu jako řada digitálních kamer od Sony. Společnost začala dodávat novou řadu GSM telefonů učených pro masový trh.
Prezident společnosti pan Miles Flint řekl, že Sony Ericsson oznámil modely vlajkových lodí tří klíčově-strategických oblastí: hudba, zobrazování a podnikání. A začínají předkládat rozdílnost v jejich výrobním portfoliu, které společnost Sony Ericsson slíbila na startu společného podnikání.
Kateřina Černíková, DiS.
Tento komentář, který se týká investic na amerických kap. trzích, má pouze informační charakter. Jakékoli odhady výnosů nebo údaje o minulých výnosech slouží pouze pro informační účely a nejsou zárukou výnosů budoucích. Hodnota portfolií tvořena převážně akciemi v čase kolísá a není-li uvedeno jinak, návratnost investice není zaručena. Bc. Petra Coufalová je registrovaným investičním zprostředkovatelem poskytujícím investiční službu dle §8 odst. 2. písm. a) zákona o CP. Bc. Petra Coufalová je držitelem živnostenského oprávnění na finanční poradenství.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Trhy střízliví a vedou ruku amerického Fedu ke zpřísnění politiky
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz