Věra Stárová (GfK-Praha)
Akcie ve světě  |  16.08.2000 11:06:24

Faktory nákupního chování na internetu

Výzkum ON-LINE SHOPPING 2000 byl realizován společnostmi GfK - Praha a Incoma Research ve spolupráci s Asociací pro elektronickou komerci a Magazínem elektronické komerce e-komerce.cz.

Uvedené informace vycházejí z primárního výzkumu 850 zástupců reprezentativního souboru internetové populace. Tento soubor je reprezentativní podle věku, pohlaví, vzdělání a velikosti obce bydliště dotázaných osob. Dotazování probíhalo telefonicky v období 23.5. – 12.6. 2000.

Internetová populace dává při nákupu na internetu přednost specializovaným prodejnám, které nabízejí pouze omezený sortiment zboží, ale ve velkém rozsahu. Tento typ obchodů preferují dvě třetiny uživatelů internetu bez ohledu na sociodemografický profil.

Ne vždy jsou pro internetové zákazníky postačující informace o zboží uvedené na webových stránkách příslušné prodejny. Zhruba třetina zákazníků si před vlastní objednávkou zboží zjišťuje doplňující informace o nabízených produktech či podmínkách prodeje, a to buď telefonicky nebo přímo prohlédnutím zboží v klasickém „kamenném“ obchodě. Potřeba dodatečných informací o produktu se zvyšuje při nákupu dražších předmětů dlouhodobé spotřeby,  zákazníci  častěji před vlastní objednávkou zboží na internetu osobně prohlédnou zboží v běžném obchodě.

 

Pramen: ON-LINE SHOPPING 2000 (GfK - Praha & Incoma Research)

Při výběru konkrétního  obchodu jsou rozhodujícími faktory, které zákazníci prioritně posuzují, především nabízený záruční servis u zboží, ceny produktů a v případě osobní zkušenosti s internetovým nákupem jsou výrazně preferovány obchody, které se již osvědčily. Zákazníky také odradí již první návštěva v obchodě, který je vytvořen nepřehledně – snadné ovládání www stránky obchodu a její přehlednost jsou dalším z dominantních faktorů podmiňujících výběr konkrétní internetové prodejny.

Naopak mezi méně důležité faktory patří všeobecně známé jméno internetového obchodu, nabídka kvalitního značkového zboží na jeho pultech a reference nejbližšího okolí.

Při platbě objednaného zboží je nejvíce preferována platba přes banku bankovním převodem a zatím nejčastěji nabízený způsob  platby na dobírku.

 

Pramen: ON-LINE SHOPPING 2000 (GfK - Praha & Incoma Research)

Více informací Vám rádi poskytneme na adrese: rusy@gfk.cz
Studii si můžete objednat přímo na našich internetových stránkách: naše nabídka/volně prodejné studie/media/On line shopping 2000

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688