Příští poslance zvolíme přes internet?
Praha, 17. prosinec 2004 - Česká internetová populace si velmi cení pohodlí, které jim internet poskytuje. Dokonce natolik, že 93 % uživatelů internetu s volebním právem by bylo v příštích volbách připravených uplatnit svůj hlas prostřednictvím internetu. Vyplývá to z výsledků CAWIbusového šetření společnosti GfK mezi internetovou populací. Jedni na něj nedají dopustit a život bez něj si jen těžko dokáží vůbec představit. Jiní o něj sotva zavadí a nad jeho oslavováním jen kroutí hlavou. Internet je médium, které jeho uživatelům ulehčuje dle jejich slov život v mnoha situacích. Díky internetu už nemusí chodit do banky, do obchodu, nebo do stánku pro noviny. Tyto a mnohé další služby je možné vyřídit přímo od pracovního stolu s počítačem připojeným k internetu. Společnost GfK zjišťovala na reprezentativním vzorku internetových uživatelů odpověď na otázku, zda by byli také připraveni zúčastnit se voleb a dát svůj hlas právě prostřednictvím internetu. Nejvyšší ochotu poslat svůj hlas ve volbách online deklarovala dle očekávání ekonomicky aktivní část uživatelů do 39 let (96 %). Naopak nejvíce úskalí v online hlasování registrují uživatelé z věkové skupiny 50 - 59 let, mezi kterými je podpora voleb po internetu „jen“ na úrovni 86 %. Systém online hlasování ve volbách by dále nejvíce přivítali uživatelé žijící v domácnostech s vyšším příjmem, respondenti s vyšším stupněm dosaženého vzdělání, obyvatelé velkých měst. V tomto výzkumu nebyla řešena otázka zabezpečení, ani technické detaily samotného hlasování nebo otázka autentizace. Při zjištěné připravenosti zúčastnit se voleb přes internet by tak pouze za uživatele internetu „přišlo“ do virtuální volební síně více než 2,5 milionů voličů, tedy asi o 350 tisíc více než v posledních volbách do krajských zastupitelstev. GfK CAWIbus je pravidelný měsíční multi-klientský výzkum, založený na dotazování reprezentativního souboru internetových uživatelů ve věku od 15 do 79 let. Dotazovaný vzorek je vybírán z databáze GfK Online klub. Více informací naleznete na www.gfk.cz Skupina GfK v ČR - GfK Praha, INCOMA Research a INCOMA Consult - je předním poskytovatelem komplexních služeb v oblasti výzkumu trhu a veřejného mínění, včetně konzultačního a poradenského servisu. Více viz: www.gfk.cz, www.incoma.cz Skupina GfK v ČR je součástí skupiny GfK, ve svém oboru páté největší společnosti na světě. GfK Group GfK Group má více než 130 poboček a dceřiných společností působících v 57 zemích světa. Zaměstnává více než 5 500 pracovníků. V roce 2003 dosáhla obratu 595,3 milionů EUR. Aktivity skupiny GfK jsou rozděleny do pěti obchodních segmentů: Consumer Tracking, HealthCare, Retail & Technology, Media a Custom Research. Stručný popis podnikatelských segmentů GfK Group:
|
|||||||||||
On-line Shop |
Poslední zprávy z rubriky Internet a telefony:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Petr Holub, MojeNebankovka
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz