Ředitelství silnic a dálnic řeší problém s jedním z nově opravovaných úseků dálnice D1. Stavební firma, která rekonstrukci provádí, totiž podle Ředitelství silnic a dálnic na D1 u Jihlavy položila nekvalitní povrch. Ten se tak bude muset nejspíš na mnoha místech buď nechat opravit, nebo dokonce položit úplně nový.
Úsek nesplňuje základní parametry a na mnoha místech neodpovídá normám. Přitom dálniční povrch u Jihlavy ve směru na Prahu je jen pár týdnů starý. Problémy kontroly našly na tomto 7mi kilometrovém úseku mezi Jihlavou a Velkým Beranovem. "Byl tam především problém s protismykovými vlastnostmi," řekl Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.
A tak se do nově položené vozovky muselo už leckde znovu sáhnout. Některá místa, kde byl dálniční povrch špatně položen, jsou znovu zbroušená. Ne všude ale bude možné vady opravit.
"Čtyřicet metrů dálnice je neopravitelných," řekl Jan Rýdl, mluvčí ŘSD. Hlavním problémem je, že nekvalitní dálniční povrch poté nemusí vydržet garantovanou životnost 27 let.
Řidiče jsou kvůli špatné silnici naštvaní. "Je to poznat že každých 100 metrů je tam prostě nerovnost, měli to udělat pečlivě jasné," řekl jeden z řidičů. "Je to špatně. Mělo by se to spravit," dodal další.
Stavební práce za 600 miliónů korun provádějí Vodohospodářské stavby Teplice. Oficiální vyjádření zástupců firmy nebylo dnes celý den ale možné získat.
Ředitelství silnic a dálnic bude po firme požadovat, aby veškeré stavební vady odstranila. Nelze přitom vyloučit, že na těch nejhorších místech se bude muset vozovka celá rozkopat a položit znovu. Kompletně zrekonstruovaný by měl být tento úsek příští rok v červenci.
Podobné problémy přitom řeší ŘSD i na dálničním úseku mezi Lhotkou a Velkou Bíteší. Ten si stát od stavebních firem kvůli nekvalitnímu dálničnímu povrchu stále nepřevzal a dva roky se tam tak jezdí jen ve zkušebním provozu. Spor se dostal až před soud.
Zařazeno | pá 13.10.2017 21:10:00 |
---|---|
Zdroj | tn.cz Mediafax Nova |
Originál | tn.nova.cz/ext/nove-opraveny-usek-d1-budou-muset-opravit-je-nebezpecny.html |
Přílohy |