Čistý zisk největšího světového výrobce sportovního oblečení a obuvi v prvním finančním čtvrtletí klesl téměř o čtvrtinu na 950 milionů dolarů (21 miliard Kč). Kvůli poklesu prodeje na klíčovém severoamerickém trhu pak firma vykázala nejpomalejší růst tržeb za téměř sedm let.
Americká společnost čelí rostoucí konkurenci ze strany německého rivala . Celkové tržby ve čtvrtletí, které skončilo 31. srpna, vzrostly pouze nepatrně, a to na 9,07 miliardy dolarů (200,1 miliardy Kč) z 9,06 miliardy před rokem. V Severní Americe klesly o tři procenta, což představuje první pokles za uplynulých deset čtvrtletí.
V Číně se tržby nicméně zvýšily o devět procent a v Evropě, na Blízkém východě a v Africe vzrostly o čtyři procenta. Firma předpokládá, že růst prodeje na zahraničních trzích jí zajistí dosažení plánovaného růstu celoročních tržeb.
Společnost v reakci na zostřující se konkurenci na trhu a na rychle se měnící spotřebitelské trendy nyní reorganizuje své aktivity. V červnu uvedla, že v rámci reorganizace sníží počet zaměstnanců zhruba o dvě procenta. Koncem uplynulého finančního roku firma zaměstnávala přes 70.000 lidí, ohlášené opatření by tak mělo vést ke zrušení zhruba 1400 pracovních míst.
(Zdroj: Reuters, čtk)