Podíl automobilového průmyslu na HDP ČR je přes 20%. Z toho i pro myslícího "neNERVa" nutně plyne logický závěr, že 30-ti procentní pokles u 20-ti procentního bloku znamená řádově 6-ti %-ní pokles u celkového objemu HDP. Protože však je na výrobu automobilů v ČR navázána i řada dalších výrob dodávajících díly pro zahraniční automobilky (jejichž výroba a potřeby taky výrazně klesnou), pak ani výše uvedených 6% není konečným výsledkem a jen krizový vývoj v automobilovém průmyslu a souvisejících odvětvích může znamenat reálný pokles HDP ČR i o 7-8 % proti 1-3. čtvrtletí 2008.
Protože však krizový vývoj postihuje kromě automobilového průmyslu i jiné oblasti zejména spotřebního průmyslu a řadu dalších odvětví a služeb, každý logicky myslící homo-sapiens (pokud si neklade za cíl mlžit a předávat nepříjemné zprávy po špetkách a hlavně pokud si skutečně uvědomuje reálny stav věcí a nechce mazat med kolem pusy) by již měl ve svých výhledech mluvit řadově o poklesu HDP oproti nedávným růžovým cílům (4% a pod.) minimálně o 10 %. Bude-li to méně, pak díky osudu za to!!! A mají-li naší "NERV-ní vyvolenci", kteří takovýto vývoj zjevně vůůůůbec ale vůůůbec nečekali a dodnes nečekají? jinou vizi, asi se není co divit - "Starého psa novým kouskům nenaučíš" (konec-konců, donedávna se nás krize neměla dotknout vůbec :o), neniližapravda ... ). AVOTOMTOJE