Nedoporučuju C5 vůbec, a pokud si opravdu nenecháte poradit, vyhněte se širokým obloukem kouskům starším deseti let nebo s větším nájezdem než 200000 km, je jedno jestli nafta nebo benzín a taky je jedno, jestli servisované nebo ne, protože tyhle auta jsou po deseti letech po smrti a je celkem jedno, co kdo nechal vyměnit, pokud to nebyla půlka auta. V naději, že si ušetřím problémy s naftovými hdi, jsem si koupil benzínový 2.0 sri, ale bohužel tento motor se ukázal být ještě problémovější než 2.0 hdi. Nejenže je C5 s tímto motorem "podmotorovaná", ale není ani úsporná, pod 9L/100km se nedostanete ani na dálnici, a navíc ta moje po studených startech padá do nouzového režimu, jednotka tvrdí, že je chyba katalyzátoru, ale po výměně všech částí spalovacího systému včetně katalyzátoru, svíček, cívky, kabelů, čidel a sond, vyčištění trysek a "udělání" hlavy problém stále přetrvává. Mám 2003 Break, koupen za 70000 Kč 14 let starý se 170000 km. Do auta jsem za tři roky investoval 80000 jen v opravách a najel 30000 km, ale bohužel jednu věc necháte opravit a dvě se porouchají - netěsné vzpěry pátých dveří, nefunkční otevírání pátého okna, nefunkční vyhřívání pátého okna, koroze kolem SPZ u pátých dveří (tam se toho pane sešlo), jankující automatická klimatizace - v létě půlka chladí, půlka topí a nikdo neví proč, plynokapalinový podvozek je u víc než desetiletého C5 skutečný důvod k obavám, ze začátku se projevuje hlavně poklesnutím předku po vypnutí. Je nutné si dávat pozor při zaparkování nad obrubníkem, protože se bohužel po opětovném startu předek zvedne až když s autem jedete (netěsnost), takže pokud si auto sami nepřizvednete, nejenže si utrhnete při vycouvávání nárazník, ale upadne vám i chladič, jehož spodní vzpěry jsou "inteligentně" umístěny na konzole onoho nárazníku. Potom jsou to různé další nesmysly, hlavně kolem elektroniky, kdy vám jankují elektrická okna, které se samovolně otevřou a pak nejdou zavřít nebo imobilizér vám nedovolí nastartovat, auto na dálkový ovladač běžně zareaguje až po druhém podržení 2 sekundy, ne po zmáčknutí jako třeba u koncernu (a ano, výměnou baterie jsem začal), anténa je pouze na ozdobu, protože na ni chytíte asi tolik, jako by na autě žádná nebyla (vyzkoušeno), vytlumení proti pronikajicímu hluku je žalostné, i nižší třídy bývají lépe odizolované, po několika dnech stání je baterie vybitá natolik, že už auto ani neblikne... Je toho mnohem víc, ale nemá cenu se o tom rozepisovat. V současné době je auto na bazoši za 20000 Kč a nezájem (při této ceně ztráta 130000 Kč za 3 roky, nepočítám náklady na údržbu, pouze pokles ceny a opravy). To mluví asi za vše. Argument, že co jsem asi tak mohl čekat od tak starého a jetého auta neberu, protože jsem měl možnost jezdit s více staršími auty, ale kromě Fordu Mondeo, který je na tom možná ještě hůř než C5, ten se po 200000 km nejen začne rozpadat, ale i rezavět, jsem nic tak strašlivého nezažil. Klidně si mě ukamenujte, ale nedám dopustit na koncern, který sice taky není bez chyb, ale co se týká robustnosti a odolnosti, 2003 TDCI Mondeo ani 2003 C5 mu nesahají ani po paty - Octavia I, New Beetle, Superb I, Golf IV (taky rezne), Passat B5 a nezničitelný traktor 1,9 TDI PD, ale i benzíny 2,0 a 2,8 V6. Jezdím hodně na služebky a pokud můžu, beru si koncern a takto to mají i moji kolegové (kromě Fabie I a II a motorů HTP). Ano, sice tam občas něco upadne, plasty jsou děsné, ceny ojetin taky hnus, pohodlí nic moc, ale necpete do toho peníze horem spodem, prostě normálně investujete do údržby a jezdíte, ne že investujete horentní sumy do desetiletých vraků, tam to soudruzi s tím plánovaným zastaráváním poněkud přehnali.