Příspěvky nebo odpovědi uživatele A. K.









Příspěvky nebo odpovědi uživatele A. K.. Výpis příspěvků 1 až 3 (3)


spíše nečíst (6) 27.03.19 17:16  A. K.  (200358)

C5 nebrat!

Nedoporučuju C5 vůbec, a pokud si opravdu nenecháte poradit, vyhněte se širokým obloukem kouskům starším deseti let nebo s větším nájezdem než 200000 km, je jedno jestli nafta nebo benzín a taky je jedno, jestli servisované nebo ne, protože tyhle auta jsou po deseti letech po smrti a je celkem jedno, co kdo nechal vyměnit, pokud to nebyla půlka auta. V naději, že si ušetřím problémy s naftovými hdi, jsem si koupil benzínový 2.0 sri, ale bohužel tento motor se ukázal být ještě problémovější než 2.0 hdi. Nejenže je C5 s tímto motorem "podmotorovaná", ale není ani úsporná, pod 9L/100km se nedostanete ani na dálnici, a navíc ta moje po studených startech padá do nouzového režimu, jednotka tvrdí, že je chyba katalyzátoru, ale po výměně všech částí spalovacího systému včetně katalyzátoru, svíček, cívky, kabelů, čidel a sond, vyčištění trysek a "udělání" hlavy problém stále přetrvává. Mám 2003 Break, koupen za 70000 Kč 14 let starý se 170000 km. Do auta jsem za tři roky investoval 80000 jen v opravách a najel 30000 km, ale bohužel jednu věc necháte opravit a dvě se porouchají - netěsné vzpěry pátých dveří, nefunkční otevírání pátého okna, nefunkční vyhřívání pátého okna, koroze kolem SPZ u pátých dveří (tam se toho pane sešlo), jankující automatická klimatizace - v létě půlka chladí, půlka topí a nikdo neví proč, plynokapalinový podvozek je u víc než desetiletého C5 skutečný důvod k obavám, ze začátku se projevuje hlavně poklesnutím předku po vypnutí. Je nutné si dávat pozor při zaparkování nad obrubníkem, protože se bohužel po opětovném startu předek zvedne až když s autem jedete (netěsnost), takže pokud si auto sami nepřizvednete, nejenže si utrhnete při vycouvávání nárazník, ale upadne vám i chladič, jehož spodní vzpěry jsou "inteligentně" umístěny na konzole onoho nárazníku. Potom jsou to různé další nesmysly, hlavně kolem elektroniky, kdy vám jankují elektrická okna, které se samovolně otevřou a pak nejdou zavřít nebo imobilizér vám nedovolí nastartovat, auto na dálkový ovladač běžně zareaguje až po druhém podržení 2 sekundy, ne po zmáčknutí jako třeba u koncernu (a ano, výměnou baterie jsem začal), anténa je pouze na ozdobu, protože na ni chytíte asi tolik, jako by na autě žádná nebyla (vyzkoušeno), vytlumení proti pronikajicímu hluku je žalostné, i nižší třídy bývají lépe odizolované, po několika dnech stání je baterie vybitá natolik, že už auto ani neblikne... Je toho mnohem víc, ale nemá cenu se o tom rozepisovat. V současné době je auto na bazoši za 20000 Kč a nezájem (při této ceně ztráta 130000 Kč za 3 roky, nepočítám náklady na údržbu, pouze pokles ceny a opravy). To mluví asi za vše. Argument, že co jsem asi tak mohl čekat od tak starého a jetého auta neberu, protože jsem měl možnost jezdit s více staršími auty, ale kromě Fordu Mondeo, který je na tom možná ještě hůř než C5, ten se po 200000 km nejen začne rozpadat, ale i rezavět, jsem nic tak strašlivého nezažil. Klidně si mě ukamenujte, ale nedám dopustit na koncern, který sice taky není bez chyb, ale co se týká robustnosti a odolnosti, 2003 TDCI Mondeo ani 2003 C5 mu nesahají ani po paty - Octavia I, New Beetle, Superb I, Golf IV (taky rezne), Passat B5 a nezničitelný traktor 1,9 TDI PD, ale i benzíny 2,0 a 2,8 V6. Jezdím hodně na služebky a pokud můžu, beru si koncern a takto to mají i moji kolegové (kromě Fabie I a II a motorů HTP). Ano, sice tam občas něco upadne, plasty jsou děsné, ceny ojetin taky hnus, pohodlí nic moc, ale necpete do toho peníze horem spodem, prostě normálně investujete do údržby a jezdíte, ne že investujete horentní sumy do desetiletých vraků, tam to soudruzi s tím plánovaným zastaráváním poněkud přehnali.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 09.03.19 08:42  A. K.  (200358)

Pro více než jen pětinu

Fluktuace zaměstnanců mezi firmami nebo jak píše pán "job-hopping" se v posledních 10 letech zněkolikanásobila. Je to z toho důvodu, že manageři po tzv. finanční krizi a následném velkém propouštění zneužili faktu, že zaměstnanci, kteří propuštění nebyli, měli strach o práci, a postupně vyšroubovali normy, tedy množství výrobků, které má zaměstnanec vyprodukovat za směnu, dvoj- i trojnásobně, to vše za méně peněz, než před krizí, jen málokdy více. V současnosti je zcela běžné, že na dvou strojích, na kterých před deseti lety vyráběli dva zaměstnanci celkem 2000 výrobků každý za 25.000 Kč netto/měs., dnes pracuje pouze jeden zaměstnanec a vyrábí 2500 i 3000 výrobků za 21.000 Kč netto/měs. Mzdovou úsporu + plus snížení nákladů na produkci jednoho výrobku si může každý spočítat sám. Zde se už nedá mluvit o poklesu produktivity práce, spíš bych to nazval pádem produktivity práce. Když se podíváte na průměrný věk zaměstnanců, zjistíte, že značně poklesl, protože starší ročníky už toto několikanásobné nyvýšení norem přestaly zvládat fyzicky, a co si budeme nalhávat, i psychicky. Onen job-hopping je z velké části způsobený tím, že lidé doufají, že někde najdou méně náročnou práci za důstojné peníze, v 99% případů ovšem marně, protože tento model převzaly všechny větší podniky v ČR. Dalším důvodem je zhoršení chování zaměstnavatelů vůči zaměstnancům. Chování, na které si člověk dřív netroufl ani pomyslet, je dnes zcela běžné. Osobně považuju v současnosti za největší zlo pracovní agentury, které se zaměstnanci zachází způsobem, který by byl ještě před deseti lety nemyslitelný - jedná se o výpovědi formou sms, držení "hotovostí", kdy musíte být na telefonu, kdyby si náhodou firma vzpomněla, že pro vás má práci, neustálé přemisťování, takže nelze domluvit sdílené dojíždění, aby člověk aspoň trochu ušetřil, a netransparentní, často nekompletní pracovní smlouvy. V cizině se pod pojmem pracovní agentura rozumí pracovně-zprostředkovatelský subjekt, který vám sežene práci a po uplynutí zkušební doby za ni vyinkasuje odměnu, ať už od vás nebo zaměstnavatele, a tím jeho úloha pro vás končí. V ČR je pracovní agentura subjekt, který zaměstnance přímo zaměstnává, ne podnik, ve kterém následně pracují, a odměny v řádech desítek procent "za zastupování" zaměstnance inkasuje každý měsíc, a to po celou dobu trvání smlouvy. Smlouva je sice na dobu určitou, obvykle na tři měsíce až půl roku (a dle zákona ji pracovní agentury smí prodlužovat neomezeně často až deset let, narozdíl od přímých zaměstnavatelů, tam jsou to max. tři úvazky na dobu určitou nebo max. dva roky), ale praxe je taková, že vám může kdykoliv přijít sms, že dnes se nepracuje, a vy sedíte doma zadarmo, často i delší dobu. Pokud si troufnete protestovat nebo se zeptáte, kolik si za vás agentura vlastně inkasuje, odpovědi se vám nedostane, není s vámi podepsané prodloužení smlouvy a ostatním agenturám je doporučeno, aby od vás daly ruce pryč. Osobní zkušenost. Nebudu vám lhát, nejsem a nikdy jsem nebyl prototypem ideálního zaměstnance, i po letech vymývání mozku jsem si stále zachoval samostatné myšlení a vlastní názor, řiťolzectví se mi také odjakživa hnusilo, ale svoji práci jsem si vždycky řádně vykonal, jenže to už dnes nestačí. Vyžadována je absolutní poslušnost, pokud si nenecháte něco líbit, a že toho v posledních letech dost přibylo, jste přesunut na černou listinu, obvykle i na horší práci a při prvním propuštění jdou ti z černé listiny jako první. No a vlastní názor už je dnes luxus, který si většina zaměstnanců nemůže dovolit. Byl jsem svědkem toho, že manager po zaměstnanci opakovaně a velmi tvrdošíjně požadoval, aby řekl svůj názor, a když to udělal, byl propuštěn, protože manager nechtěl slyšet kritiku, on chtěl slyšet chválu, což bohužel onen chudák nepochopil.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (6) 09.09.14 15:33  A. K.  (171837)

AXA chce peníze navíc

Řádně jsem vypověděl povinné ručení k výročí a nestihl dodávku prodat. Uzavřel jsem další POV. u AXA a po několika dnech, kdy jsem vozidlo prodal jsem smlouvu vypověděl z důvodu prodeje (ke dni prodeje). AXA mi odepsala, že výpověď neakceptují, protože kopie kupní smlouvy pro ně není žádný doklad. Chtějí kopii TP s novým vlastníkem, kterou nemám a mít nemohu, protože po odhlášení jsem TP předal novému majiteli. Vyplnil jsem podání na stránkách ČNB.

Dosavadní doporučení: přečíst (6)
Vaše doporučení:


1

 Burza Prime 16:24 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  628.00  -0.32% 
 ČEZ  855.00  -1.16% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 115.00  +1.36% 
 GEN DIGITAL  494.00  -0.20% 
 GEVORKYAN  258.00  0.00% 
 KOFOLA CS  273.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  872.00  +1.04% 
 MONETA MONEY BANK  103.00  +0.98% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 840.00  -0.88% 
 PHOTON ENERGY  45.60  +0.44% 
 PILULKA LÉKÁRNY  190.00  -1.04% 
 PRIMOCO UAV SE  890.00  -1.11% 
 VIG  745.00  +0.95% 
Komodity online
 Ropa 87.80 USD 17:22   
 Zlato 2321.66 USD 17:22   
 Stříbro 27.22 USD 17:22   
 Káva 221.74 USD 17:22   
 Cukr 19.76 USD 17:22   
 Bavlna 81.39 USD 17:22   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.