Dobrý den Pracoval jsem ve Vojenském projetovém ústavu jako vedoucí projektant a hlavní specialista pro obor vytápění a vždy jsem prosazoval tepelně technické vlastnosti stavebních konstrukcí dle finských hodnot. Z toho důvodu muselo být každé pracoviště obsazeno projektantem pro vyhodnocování fyzikálně tepelných technických vlastnosti stavebních konstrukcí. Každý měsíc jsem jako hlavní specialista kontroloval dokladované tepelně technické vlastnotí u objektů. Navíc před koncem roku se kontrolovaly projekty ve třech soutěžích, a to s kontrolou dodržování norem a předpisů, a to, aby se již neopakovali bez sankcí a ve dvou byli jenom vítězové a poražení. Vítězové dostávali finanční odměnu. Výhodou státních projektových ústavů byla skutečnost, že si mohli vychovávat mladou generaci. U nás sloužili ze stavebních útvarů vojáci základní služby normálně placeni, a to od Plzně přes Pardubice, Brno až po Bratislavu. Takže za ta léta mě prošlo pracovní skupinou dost mladých vojáků, a to středoškolských i vysokoškoláků a odcházeli většinou do civilních podniků či jako OSVČ dostatečně znalí profese. Zrušení těchto ústavů bylo a je diletanství politické garnutury v té době vládnoucí. Já jsem již v důchodu, ale zlobí mě ještě dnes, když slyším vysokoškolského profesora, že posluchači po státnici odcházejí s vědomostmi středoškoláka. Podotýkám, že jsem to samé slyšel od dalších lidíA kde je chyba je naprosto jasné, a to že přednášejí jsou převážně z absolventů těchto vysokých škol, že není správně přeložena cizí literatura bez jakékoliv praxe - nepřednášejí lidé s praxí, neboť katedry šetří finance pro své platy. Hovořím o konkrétní fakultě. Zaslal jsem konkrétní chyby rektoru rektorů a rovněž také děkanovi fakulty a výsledek neprošel mě jediný článek do odborných časopisů. S kolegou profesorem byly vydány tzv. Sešity projektanta, zejména pro mladou generaci, včetně zpracování výpočtových tabulek dle nové soustavy
Jsem si vědom, že jsem svým příspěvkem přesáhl trochu téma.
Děkuji za pochopení