Výpočet sociálního příplatku

Sociální příplatek v roce 2011

Sociální příplatek byl zrušen k 31.12.2011.
  • Cílem sociálního příplatku je pomáhat rodinám s nízkými příjmy a zdravotně postiženým členem krýt náklady spojené se zabezpečováním potřeb jejich dětí.
  • Nárok na sociální příplatek mají rodiny, kde rodiče pečují alespoň o jedno nezaopatřené dítě, které je dlouhodobě nemocné, dlouhodobě zdravotně postižené nebo dlouhodobě těžce zdravotně postižené, nebo je-li alespoň jeden z rodičů dlouhodobě těžce zdravotně postižený nebo je nezaopatřeným dítětem, které je dlouhodobě zdravotně postižené nebo dlouhodobě nemocné.
  • U sociálního příplatku je posuzován příjem rodiny za kalendářní čtvrtletí. Za příjem se považuje i rodičovský příspěvek a přídavek na dítě.
  • Nárok na sociální příplatek je vázán na péči o nezaopatřené dítě (s výjimkou dítěte svěřeného do pěstounské péče) a na stanovenou hranici příjmů v rodině v předchozím kalendářním čtvrtletí. Tato hranice nesmí překročit dvojnásobek životního minima této rodiny.
  • Ve výši sociálního příplatku se odráží nejen příjmy rodiny, kdy s rostoucím příjmem sociální příplatek postupně klesá, ale i stupeň postižení dítěte a rodiče.

Výpočet sociálního příplatku
Průměrný čistý měsíční
příjem rodiny
 
   Životní minimum dětí ,- Kč
   Životní minimum dětí vynásobené koeficienty ,- Kč
   Životní minimum rodiny ,- Kč
   Hraniční životní minimum rodiny vynásobené koeficienty ,- Kč

Nárok na příplatek:  
Sociální příplatek **  ,- Kč
** Kalkulačka je pouze orientační, výpočet sociálního příplatku např. v případě, kdy je dítě příjemcem částečného invalidního důchodu, může být jiný. Vždy si proto ověřte nárok na sociální příplatek na příslušném úřadu práce.

Výše sociálního příplatku v Kč měsíčně podle věku dítěte v rodině s rozhodným příjmem na úrovni životního minima rodiny
Věk nezaopatřeného dítěte v rodiněSociální příplatek podle stupně zdravotního postižení dítěte
dítě dlouhodobě nemocnédítě dlouhodobě zdravotně postiženédítě dlouhodobě těžce zdravotně postižené
do 6 let1 0061)
1 0722)
2 1363)2 4003)
od 6 do 15 let1 3142 6173)2 9403)
od 15 do 26 let1 5083 0043 375

1) Rodina má nárok na rodičovský příspěvek do 3 let věku dítěte ve výši 7 600 Kč.
2) Rodina bez nároku na rodičovský příspěvek (dítě starší 4 let věku).
3) Rodina má nárok na rodičovský příspěvek do 7 let věku dítěte ve výši 7 600 Kč, případně na rodičovský příspěvek do 15 let věku dítěte ve výši 3 000 Kč, pokud dítě nepobírá příspěvek na péči.


Další informace k sociálnímu příplatku:

  1. Systém státní sociální podpory (SSP), jehož je sociální příplatek součástí, je upraven zákonem č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění pozdějších předpisů (zákon o SSP), kde je možné získat další podrobné informace.
  2. K 1.1.2011 byl sociální příplatek zrušen, avšak i po 31. prosinci 2010 mají nárok na sociální příplatek někteří jeho dřívější příjemci, a to podle právní úpravy platné přede dnem 1. ledna 2011, nejpozději však do 31. prosince 2012 s tím, že se pro posouzení nároku a při stanovení výše sociálního příplatku ode dne 1. ledna 2011 použijí pouze koeficienty podle § 22 odst. 1 písm. a) až c) a podle odst. 2 písm. a) až c) zákona č. 117/1995 Sb., o státní sociální podpoře, ve znění účinném do dne 31. prosince 2010.
  3. Nárok na sociální příplatek má pouze fyzická osoba a s ní společně posuzované osoby, které jsou hlášeny k trvalému pobytu na území České republiky, a občané Evropské unie, krytí Nařízením Rady (EEC) 1408/71 a 1612/68. U cizince se za trvalý pobyt na území České republiky považuje pobyt po uplynutí 365 dní ode dne hlášení k pobytu. Do doby 365 dnů pobytu na území České republiky se nezapočítává doba, kdy je osoba žadatelem o udělení azylu ubytovaným v pobytovém středisku Ministerstva vnitra. Od roku 2008 dávky státní sociální podpory náleží rovněž dalším, v zákoně o SSP uvedeným osobám, které nemají na území České republiky trvalý pobyt.
  4. Systém SSP chápe rodinu jako soužití rodičů a nezaopatřených dětí ve společné domácnosti. Za nezaopatřené dítě je považováno dítě do skončení povinné školní docházky a dále, pokud se buď připravuje na budoucí povolání nebo je zdravotně postižené, nejdéle však do 26 let.
  5. Při posuzování nároků na sociální příplatek se netestuje majetek rodiny, pouze příjmy.
  6. Základem pro stanovení nároku a výši sociálního příplatku včetně určení hranice příjmů osoby či rodiny je životní minimum.
  7. Nárok na výplatu sociální příplatku zaniká uplynutím 3 měsíců ode dne, za který sociální příplatek náleží.
  8. Žádost o sociální příplatek se podává na formuláři předepsaném Ministerstvem práce a sociálních věcí - formulář ke stažení zde.
  9. Rodina může kromě sociálního příplatku pobírat více dávek SSP souběžně.
  10. Příjmy rozhodné pro nárok na sociální příplatek zahrnují především příjmy ze závislé činnosti, příjmy z podnikání nebo jiné samostatné výdělečné činnosti a dále dávky nemocenského a důchodového zabezpečení a podporu v nezaměstnanosti nebo při rekvalifikaci včetně obdobných příjmů z ciziny. Do rozhodného příjmu se započítávají tzv. "čisté" příjmy, tj. příjmy po odpočtu pojistného na sociální zabezpečení, příspěvku na státní politiku zaměstnanosti, pojistného na veřejné zdravotní pojištění a po odpočtu daně z příjmu, příp. výdajů vynaložených na jejich dosažení, zajištění a udržení podle zákona o daních z příjmů. Od 1. ledna 2008 se do příjmu nezapočítává výživné, které v rozhodném období platila osoba dítěti, se kterým je pro účely stanovení rozhodného příjmu osobou společně posuzovanou. Taxativní výčet rozhodných příjmů je uveden v § 5 zákona o SSP.
  11. Nejvýhodnějším způsobem vyplácení sociálního příplatku je bezhotovostní vyplácení prostřednictvím účtu u některé z bank, sociální příplatek se vyplácí rovněž v hotovosti prostřednictvím peněžní poukázky.
  12. Žádosti o poskytování sociálního příplatku vyřizují kontaktní místa příslušných úřadů práce dle místa trvalého pobytu osoby, která uplatňuje svůj nárok na dávky. Pro žadatele bydlící na území hlavního města Prahy je nově příslušným Úřad práce hlavního města Prahy, jehož pracoviště jsou na stejných místech, jako byla kontaktní místa úřadů městských částí v roce 2008. Odvolacím místem proti rozhodnutí příslušných úřadů jsou krajské úřady, v Praze Magistrát hlavního města Prahy.
  13. Adresy, telefony a úřední hodiny jednotlivých pracovišť naleznete na této stránce.

Upozornění
Uvedené informace jsou pouze zjednodušené a orientační. Úplné podmínky pro přiznání sociálního příplatku jsou uvedeny v právním předpise nebo je na základě podrobnějších znalostí o konkrétní situaci vysvětlí pracovníci úřadů práce.




Označení stránky: sociální příplatek 2013, sociální příplatek, sociální příplatek 2013 kalkulačka, příplatek na bydlení, sociální kalkulačka, socialní příplatek, výpočet sociálních dávek, příplatek na bydlení 2013 kalkulačka, připlatek na bydleni, socialni priplatek



Zobrazit sloupec 

Kalkulačky

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Investice

Makroekonomika - ČNB

Základy FOREX

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Další odkazy

Úřad práce

Katastr nemovitostí

Auto - TÜV spolehlivost

Zlato online, Stříbro, Ropa

Monitoring ekonomiky

Burza - ČEZ

Kurs měn Euro Dolar


Zájezdy

Last minute

Recenze hotelů

Lyžování

Zájazdy.sk

Kréta - Řecko

Rhodos - Řecko

Hurghada - Egypt

Alanya - Turecko

Mallorca - Španělsko

Istrie - Chorvatsko

Partneři

Kurzy Online SK

Jak podnikat

English version

Czech currency

Prague stock exchange

Trademarks

Služby kurzy.cz

HTML kódy pro web

RSS kanály

Mapa webu


Kurzy.cz patička

Copyright © 2000 - 2014

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů