Americký Úřad na ochranu životního prostředí (EPA) měl již od roku 1994 představu, že výrobci mohou přistupovat k manipulaci řídících jednotek tak, aby testovaná vozidla dokázala vyhovět podstupovaným zkouškám, a v běžném provozu produkují podstatně více emisí.
V rámci vyrovnání zaplatili provinilci v r. 1998 ( američtí výrobci těžkých dieselových motorů Caterpillar (stavební stroje) nebo Cummins, a producenti nákladních aut Navistar, Detroit Diesel, Mack Trucks (propojený s nákladní divizí francouzského Renaultu- RVI) nebo švédské Volvo. ) ..83,4 milionů dolarů na pokutách a zavázali se k investicím za 860 milionů dolarů do vývoje čistějších vznětových motorů a nových řídících jednotek.
Již samotná pokuta byla v té době v dané oblasti bezprecedentně vysoká, a o události obsáhle informovala masmédia i odborné publikace .
Je nemožné, aby právníci, kteří mají ve VW na starosti „compliance“, neměli povědomí o Section 203(a)(3) B tohohle zákona, který výslovně zakazuje používání „defeat devices“, jakož i následných upřesňujících předpisů EPA, a nevarovali přinejmenším vedení technického rozvoje ve VW předem, a to již velmi dávno, zřejmě i opakovaně !
Když šéf VW pro Severní Ameriku Michael Horn na slyšení podvýboru v dolní komoře Kongresu tvrdil, že software je dílem několika techniků utržených z řetězu, musely se hory zelenat. A to v Americe není dobře, stejně tak jako není dobré výslovně porušovat ustanovení zákona.
... to jen pro toho namachrovaného :
..co tu tvrdí něco o ..."Chceš dobře nakoupit a potřebuješ VW shodit ?.." ..."VOW akcie jedou dolů a já se těším, až zase dobře nakoupím "..."V amíkově se soudí jen tak pro zábavu a pro prachy kde kdo. Zbytečně plašíš hejly. .."..
chichi