Škoda Auto už spustila kurzy a školení, aby měla ve svých řadách dost lidí s potřebnou certifikací, zatím je potřebuje hlavně pro vývoj a testování. O elektřinu také rozšířila i osnovy na svých školách. Zatím dokázala zaučit první stovky lidí. Aby elektromobily montovali pouze pro to kvalifikovaní dělníci, kteří by měli mít základní elektrotechnické vzdělání, tedy chápat vztah voltů, ampérů a wattů. Stejně tak musí rozumět základům elektrických obvodů.
"Podle našeho názoru je řešením po vzoru Německa vytvoření elektrotechnické kvalifikace pouze pro stanovené činnosti. Ta by opravňovala k práci při vývoji, výrobě a opravách elektromobilů bez nutnosti absolvovat kompletní elektrotechnické vzdělání," popisuje mluvčí Sdružení automobilového průmyslu Miroslav Konvalina.
Téma se dostalo mezi hlavní požadavky automobilového průmyslu na českou vládu. Ve společně připravovaném memorandu jsou vyjmenovány nejdůležitější podmínky rozvoje elektromobility v Česku.
První sériový elektromobil Škody Auto by měl na jedno nabití ujet 500 kilometrů. Firma právě dnes veřejnosti představuje jeho aktualizovanou studii Vision E na autosalonu ve Frankfurtu.
.jj.....Pokrok a revoluci - NEZASTAVÍŠ .......