Tagy: CETV, Akcie, výsledková sezóna
Mediální skupina CETV dnes zveřejnila hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí letošního roku. Na provozní úrovni společnost díky nižším nákladům mírně překonala očekávání trhu, nicméně úroveň tržeb za ním zaostala především vlivem silného dolaru vůči lokálním měnám.
Tržby za období duben až květen 2015 meziročně klesly o 13,5 % na 166,8 milionů dolarů a zaostaly za konsensem trhu na úrovni 204,2 mil. dolarů. Bez vlivu silného dolaru by tržby vzrostly o 8 %, což podpořil především nárůst příjmů z televizní reklamy.
USD mil. | 2Q 15 | 2Q 15 kons. | 2Q 14 | Mezir. změna |
Tržby | 166,834 | 204,2 | 192,8 | -13,5% |
OIBDA | 46,81 | 35,1 | 7 | 568,7% |
EBIT | 36,44 | 21 | -5,7 | NA |
Čistý zisk | -11,67 | -6,6 | -41 | -71,5% |
Naopak pozitivně překvapil provozní zisk OIBDA, který především díky nižším nákladům dosáhl 46,8 mil. dolarů, oproti očekávaným 35,1 mil. dolarů. Zklamáním je výše čisté ztráty, která dosáhla 11,7 mil. dolarů. Ačkoli je ztráta meziročně o 72 % nižší, očekávalo se příznivější číslo -6,6 mil. dolarů. Do výsledku nadále vstupovaly FX ztráty, což se očekávalo.
V rozporu s očekáváním analytiků, společnost ve druhém čtvrtletí nezaúčtovala další opravné položky spojené s daňovými audity v Rumunsku. Na